mandag den 10. september 2012

Passioneret FCK fan :-D

Hvordan fodbolden kom ind i mit liv kan jeg faktisk ikke huske, men da den først var der ville jeg ikke slippe den igen.
Det hele startede med at min stedfar i forbindelse med sit job fik billeter til FCK kampene i parken. Vi var mange gange derinde, og langsomt voksede interessen til at blive mere og mere en passion. Dengang boede jeg hjemme, og måtte ikke selv tage til KBH for at se holdet spille, så jeg var afhængig af at mine forældre ville med.
1 speciel kamp gjorde hele udslaget for at jeg idag slår min folder på nedre C, når FCK spiller hjemme. Min stedfar havde fået billetter til FCK-Brøndby (hadets kamp, og en af de helt store events man IKKE vil gå glip af - det såkaldte NEW FIRM). Vi skulle sidde på øvre C som sædvanlig, men da vi ankommer er der nogen der sidder på vores pladser, det viser sig at billetterne er overbooket, 2 min inden kampstart bliver vi fulgt af en steward hen til nogen nye pladser, til min søster og min egens store overraskelse var, at vi nu kom ned på nedre C at stå... HVOR VILDT!!! Det er jo her de "rigtige" fans holder til, dem der synger, kaster med øl når vi scorer og dem som sviner udeholdet til verbalt :-D Vi var i ekstase og meget hurtigt fik vi lyttet os frem til hvad de sang og sang lystigt med. (Bonus info: FCK vandt selvfølgelig!)

Foråret 2004 købte min søster og jeg vores første sæsonkort til nedre C, vi stod selvfølgelig på 1. række og heppede løs. Vi lærte hurtigt folk omkring os at kende og vi oplevede vores første Guldkamp på hjemmebane da FCK vandt mesterskabet i 2006. Efterårssæsonen 2006 var også der vi flyttede pladser, vores storebror og nogen af hans venner købte sæsonkort og vi stod sammen med dem. FANTASTISKE mennesker, som jeg den dag i dag stadig står sammen med, plus lidt flere :-D. 2006 skal også huskes for FCK´s første deltagelse i CL og endnu mere huskes for 1-0 sejren over Manchester United :-D

Min søster boede stadig i Holbæk mens jeg var flyttet til KBH, og da det er en smule dyrt at skulle med toget hver/ hver anden weekend og det faktum at kampene tit spilles sent, så måtte hun stoppe med at komme i parken i 2008. Jeg var så ene tøs mellem 8 hankøn, men kun i et par måneder - og nu er vi 4 tøser der står sammen med 8 hankønsvæsner ;-)
Efter hver kamp gik vi på det der dengang hed "Sporten" en bar ved parken. Og tit endte vi i byen og festede til langt ud på natten - ja fuck med at man skulle på arbejde dagen efter.

FCK er ikke bare min passion men hele familien passion, og det var da også efter en FCK kamp at jeg mødte min dejlige mand. Vi følger FCK overalt i verden (det er dog blevet sværere efterhånden som børnene er kommet til), men det er en ting vi prioterer højt og vil blive ved med.

Her lidt billeder fra diverse kampe hjemme og i udlandet :-D






Ingen kommentarer:

Send en kommentar